EFFECTIEVE KRACHTTRAINING  |  CORE STRENGTH & STABILITY TRAINING  |  ONTWIKKEL STERKE ONDERRUGSPIEREN  |  WAAROM GEEN RESULTAAT?!

  

 
 
 

EFFECTIEVE KRACHTTRAINING VOOR VROUWEN; EEN MOOI FIGUUR ZONDER TOENAME IN SPIERMASSA EN EEN HOGE VETVERBRANDING!


 

Een goede trainer heeft niet alleen verstand van trainen maar ook van functionele anatomie, hij moet weten hoe het lichaam

functioneert. Veel trainers willen altijd op de voorgrond treden en laten je weten dat z'n of haar methode absoluut de beste

manier van trainen is terwijl er wel 1001 verschillende manieren om te trainen zijn. Daarnaast heb je nog te maken met het

feit dat een bepaalde manier van trainen voor de ene persoon zeer goed werkt maar totaal niet voor de ander terwijl ze toch

dezelfde doelstelling hebben! Hier moet je goed op in kunnen spelen om als trainer elke sporter goed te kunnen voorzien van

een persoonlijk trainingsschema. Iedereen heeft eigen doelstellingen, niveau en een bepaalde belastbaarheid en daar moet de

trainer op in kunnen spelen door middel van een persoonlijk trainingsschema en geen standaard schema uitprinten.

 

Voor blijvende resultaten is het heel belangrijk om elke 6-8 weken een nieuw en/of aangepast trainingsschema te volgen;

wanneer je dit niet doet en je gaat gewoon verder met de trainingen dan zal je lichaam zich aanpassen aan het schema. Het

huidige trainingsschema met de daarbij behorende belasting en oefeningen zijn géén uitdaging meer voor het lichaam en

daardoor zal dit schema niet verder zorgen voor nog meer resultaat! Dit proces heet periodiseren en een goede periodisering

zal zorgen voor de gewenste blijvende resultaten; dit is de sleutel tot succes. Daarnaast is het ook belangrijk om elke keer

technisch moeilijkere oefeningen te nemen zodat de spieren steeds sterker worden en nog beter leren om samen te werken

waardoor de spiercoördinatie zal verbeteren. Het nieuwe schema moet het vorige schema op een logische manier opvolgen

zodat er continu een vooruitgang geboekt kan worden. Het lichaam krijgt zo elke keer weer een nieuwe uitdaging! 


 

Krachttraining verhoogt je (cel)stofwisseling, ook de ruststofwisseling.

Krachttraining bevordert de groei van spierweefsel, spierweefsel verbrandt (ook in rust) overtollig lichaamsvet.
Krachttraining bevordert de aanmaak van type II spiervezels, deze zorgen er onder meer voor dat er minder vet wordt opgeslagen.

Krachttraining zorgt voor blijvend gewichtsverlies door vetverbranding en vrijwel niet voor gewichtsverlies door vocht- en spierafname.

Met krachttraining verbrand je meer vet en minder spieren dan bij cardio.

 

 

Waarom trainen de meeste vrouwen nog op de traditionele en standaard manier?

Beginnen met een cardio training van zo'n 30-45 minuten waarbij de intensiteit veel te laag is en daarna nog wat oefeningen voor de beenspieren, bilspieren en buikspieren met veel te weinig gewicht!

Dit heeft

 

 

 

EFFECTIEVE OEFENINGEN; RESULTAATGERICHT TRAINEN!

Hierboven zie je resp. de squat, dumbbell lunge with one arm db press, een squat complex met dumbbells en de bridge op de swiss ball.
Dit zijn slechts een aantal voorbeelden van zeer effectieve oefeningen die je in je trainingsschema moet integreren. Met dit soort oefeningen train je een heleboel spiergroepen tegelijkertijd waardoor de spieren leren om goed samen te werken, zo word je op een snelle manier sterker en krijgt je lichaam een mooi en vrouwelijke vorm. Je traint je lichaam ook op een veel efficiëntere manier waardoor je ook een betere houding krijgt. Om mooie resultaten te behalen en een mooi vrouwelijk figuur te krijgen is het belangrijk om een dit soort oefeningen zeker in je schema op te nemen, in tegenstelling tot bovenstaande oefeningen op machines die je niet moet doen. Daarnaast is het belangrijk om te trainen met een hoge intensiteit; oftewel een korte maar intensieve training, dit zorgt voor een effectieve training met resultaat!


WAAR GAAT HET FOUT?

Er worden door een groot aantal vrouwen veel te veel oefeningen gedaan waar je geen resultaten van kan verwachten!
Van het kleine aantal vrouwen die wel een trainingsschema krijgen zie je hierboven een aantal typische voorbeelden van oefeningen die uiteraard niet worden vergeten! Dit soort oefeningen worden altijd aanbevolen of vermeld in het schema voor vrouwen die resultaten willen behalen maar deze oefeningen zullen absoluut niet gaan zorgen voor mooie resultaten.
De eerste oefening is de lat pull down en word vaak uitgelegd waarbij je de stang achter je hoofd langs naar beneden moet trekken tot in de nek, maar dit is zeer slecht voor het schoudergewricht waardoor er een vergrote kans op een schouderblessure is. Een slijmbeurs ontsteking in de schouder is de meest voorkomende blessure en bovendien is het slecht voor de nekwervels wanneer de stang steeds tegen de bovenste nekwervels aan komt waardoor de nekwervels naar beneden gedrukt worden. Bij al deze oefeningen krijgen vrouwen ook vaak het advies van de instructeurs om wel 50 tot 100 herhalingen per set te moeten doen om het gewenste resultaat te behalen; wat een onzin!!



Het grootste gedeelte van de vrouwen die in een fitnesscentrum trainen krijgen bij het lid worden een gewoon standaard trainingsschema.
Eerst beginnen met 45 minuten cardio training op een lage intensiteit daarna veel herhalingen met een licht gewicht op de abductor en adductor machines om vervolgens af te sluiten met honderden buikspier crunches; zo zien de meeste trainingen eruit die vrouwen doen op de sportschool. Deze training zal absoluut niet zorgen voor de gewenste resultaten! Veel van deze vrouwen trainen in een sportcentrum om een mooier figuur te krijgen en zij krijgen dan bovenstaand advies van de trainers. Er word dan ook altijd verteld dat er veel cardio oefeningen gedaan moeten worden en veel herhalingen (rond de 20 per set) met een licht gewicht bij de krachttraining om af te vallen en als je op die manier de oefeningen uitvoert dan word er ook geen spiermassa opgebouwd?!
Daar is niks van waar en het is geen persoonlijk trainingsschema waarbij rekening word gehouden met persoonlijke doelstellingen laat staan dat er rekening word gehouden met de belastbaarheid en eventueel de blessures of klachten die er zijn of zijn geweest. Je krijgt dus soms in het begin een standaard basis schema maar je moet elke 6-8 weken een nieuw persoonlijk trainingsschema volgen om mooie resultaten te blijven behalen maar het schema moet wel op een logische manier het vorige schema opvolgen zodat je een progressief stijgende lijn krijgt.






 

PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA AANVRAGEN;

Het trainingsschema wordt na onderling overleg opgesteld naar uw eigen persoonlijke doelstellingen; daarnaast wordt in het schema uiteraard rekening gehouden met het aantal dagen per week dat u wilt trainen, uw belastbaarheid, blessures en/of klachten en evt. beperkingen. Het trainingsschema is zeer duidelijk door het gebruik van foto's en/of illustraties en u krijgt het schema zowel per post als per mail toegestuurd zodat u het in uw eigen sportcentrum of thuis kunt uitvoeren.

 

▪ Doelgericht en persoonlijk trainingsschema met effectieve oefeningen waardoor een intensieve training zal ontstaan.
▪ U ontvangt geen standaard trainingsschema, maar een persoonlijk opgesteld trainingsschema aan de hand van uw doelstellingen.
▪ Het trainingsschema bestaat uit effectieve oefeningen en een doelgerichte trainingsmethode.
▪ Het schema bevat bij elke oefening een goede uitleg en is visueel ook duidelijk door het gebruik van foto's.
▪ Nadat u het schema heeft ontvangen is het uiteraard altijd mogelijk om het trainingsschema nog aan te passen.
▪ Persoonlijk contact is altijd mogelijk via telefoon of e-mail maar ook uiteraard op locatie in Nijmegen.
▪ Mijn begeleiding stopt NIET zodra ik het schema heb verstuurd; u kunt altijd geheel kosteloos bij mij terecht tijdens uw trainingen.
▪ Voor blijvende resultaten is het wel heel belangrijk om het schema na 6-8 weken aan te passen en/of te vernieuwen.

 

Persoonlijk trainingsschema;

€ 29,95

 

 

Klik op bovenstaande 'button' om het trainingsschema direct aan te vragen of stuur een e-mail naar info@fit4woman.nl waarin u aangeeft een trainingsschema te willen bestellen. Ik neem dezelfde dag nog contact met u op voor het opstellen van het trainingsschema; binnen 2-3 dagen wordt het trainingsschema verstuurd.
 

Klik hier om vanuit België een bestelling te plaatsen; 

 

 

© FIT 4 WOMAN - INFO@FIT4WOMAN.NL