VOEDING;


 

 

De gedachte aan een dieet heeft altijd -ten onrechte- een negatieve lading. Men denkt altijd aan het eten van worteltjes, salade en veel water drinken, maar nooit aan gegrilde kip, biefstuk, carpaccio, vers gebakken brood en het drinken van thee. Een glas rode wijn behoort ook in een goed voedingspatroon en is helemaal niet ongezond.

 

Een belangrijk onderdeel voor de sporter is de voeding; zonder een goede voeding behaal je geen resultaat!

  

Ieder lichaam is anders en functioneert op zijn eigen manier. Dit betekent dat een dieet nooit toepasbaar is op een grote groep mensen. Een goed dieet behoort aangepast te zijn aan de wensen en gewoontes van een persoon, omdat een dieet anders niet vol te houden is. 
Daarnaast red je het niet met een dieet of eetprogramma alleen. Training is essentieel om gewicht te verliezen omdat dit de verbranding van je eten stimuleert en je spiermassa op peil kan houden. Wat voor jou de perfecte voeding is, is voor een ander misschien veel te veel of veel te weinig, een eetschema (dieet) is daarom altijd persoonsgebonden!

 

Er zijn vier vragen die je je zelf moet stellen over voeding; 
 

  Wat moet ik eten? 
  Wanneer moet ik eten? 
  Waarom moet ik dat eten?

  Waarom op dat tijdstip?

 

 

WAt is het belang van goede voeding:
 

▪  Op de eerste plaats uiteraard het verkrijgen van een gezond gewicht

▪  Voorkomen van hart- en vaatziekten; nog steeds de grootste doodsoorzaak in Nederland

 Bevorderen algemeen gevoel van fitheid
 Trainingen langer op hoog nivo vol te houden dus prestatieverbetering tijdens wedstrijden
 Vergroten van concentratie en motoriek dus minder kans op blessures en langer op techniek door kunnen trainen
 Beter herstel na trainingen en wedstrijddagen en daarmee betere voorbereiding op komende training/wedstrijd

 

MOET JE EEN DIEET VOLGEN?? NEE!!

 

JE MOET JE GEDRAG AANPASSEN ......

 

Een dieet kun je niet je leven lang volhouden en bovendien waarom zou je de rest van je leven belasten met het volgen van een dieet?

Het is belangrijker om je gedrag te veranderen en op deze manier te zorgen voor een goede voeding. Wanneer je weet hoe je moet eten en wat je moet eten dan kun je normaal en lekker eten en daarnaast kun je ook nog gewoon genieten van bijvoorbeeld een stukje taart op een verjaardag of een lekker frietje op zaterdag; ook topsporters doen dit! Er bestaan zoveel verschillende diŽten en eigenlijk werken ze allemaal; er wordt vaak heel moeilijk gedaan als het gaat om het kiezen van een dieet en meestal wordt er dan gekozen voor het meest populaire dieet wat op dat moment in de mode is. De populaire diŽten waarbij je moet leven op sapjes en producten van een bepaald merk als Modifast of Herba life zijn erg bekend en natuurlijk werkt dit als je het maar vol kan houden, maar vergeet niet dat het geen wonder producten zijn. Een shake van Herbalife is wat betreft voedingswaarde hetzelfde als een gegrild tukje kipfilet of een blikje tonijn, dus je kan bijvoorbeeld beter een blikje tonijn kopen en daar een lekkere salade van maken, dit is veel goedkoper en bovendien veel lekkerder. Het volgen van een dieet als Herba life kun je tijdelijk volhouden maar dit is toch niet te doen voor de rest van je leven!

 
 

Alleen Een Blijvende Verandering Geeft Blijvend Resultaat
 

Onlangs hoorde ik iemand zeggen: "Het Sonja Bakker dieet werkt ook niet, als je daarmee stopt kom je weer aan ..."
Gelukkig denkt niet iedereen op deze manier, want in mijn ogen laat het zien dat we wel graag resultaat willen, maar er het liefst niets voor willen doen.
We blijven hetzelfde doen, maar verwachten een ander resultaat. Is dat niet op z'n minst een klein beetje vreemd?
Maar ik snap het probleem want de meest diŽten zijn:
Lastig vol te houden
Moeilijk te bereiden (de recepten)
Ongeschikt voor een druk leven
Ongeschiktvoor een gezin-situatie
Fout

Want het gevolg is dat het slechts bij het tijdelijk aanpassen van je voedingspatroon blijft, en dus ook bij een tijdelijk resultaat. Iets wat ik je zeker niet zou willen adviseren! En waar ik je graag een oplossing voor wil laten zien....

In mijn ogen draait afvallen om:

Het vinden van een gezond voedingspatroon dat bij je past en dat je kunt volhouden
Het in balans brengen van je hormoonhuishouding
Het vinden van motivatie om te voorkomen dat je terugvalt in je slechte gewoontes en weer dikker wordt
Want je kunt misschien nu wel voor deze zoveelste keer een paar kilo afvallen en daarna weer aankomen, maar wat heb je daaraan?

Zou je niet nu je ideale gewicht willen bereiken, en dit voor de rest van je leven willen behouden?

Om dat te bereiken zul je:

Volgens een voedingsprogramma moeten gaan eten waarmee je in de komende weken al meerdere kilo's overtollig vet gaat verliezen, want resultaat op korte termijn geeft de motivatie voor langere termijn.
 

Moeten leren wat ťcht gezond eten is (niet wat de tijdschriften en alle websites je vertellen!) zodat je blijft afvallen en een gezond, uitgebalanceerd voedingspatroon ontwikkeld voor de rest van je leven
 

De meeste diŽten zijn moeilijk vol te houden en maken je uiteindelijk juist alleen maar dikker!

 

calorin tellen ..... ??

 

Weet jij of je genoeg eet en of je de juiste hoeveelheden eet?
 

Heel veel mensen letten op de kcal en laten producten die veel kcal bevatten bewust links liggen, maar het is niet de juiste manier om zo te denken en te kijken naar voeding. Een moot gebakken zalm is erg gezond en bevat veel goede omega vetzuren en is rijk aan eiwitten maar als je gaat kijken naar de hoeveelheid kcal dan is dat aan de hoge kant maar dat is juist helemaal niet erg! Je hebt elke dag een bepaald aantal kcal nodig en die moet je toch ergens vandaan halen. Het is alleen belangrijk om de benodigde kcal uit vetten, eiwitten en koolhydraten te halen. Je kunt de hele dag groenten en wat crackers eten omdat hier weinig kcal in zitten maar dan krijg je nooit voldoende voedingstoffen binnen. Vooral eiwitten en vetten zijn erg belangrijk en over het algemeen worden juist koolhydraten gegeten!

 

De meeste mensen eten te weinig en zonder een van te voren bepaalde regelmaat en dit zorgt voor overgewicht of een tekort aan brandstof en bouwstof. Door een verkeerde voeding kan je lichaam niet goed functioneren; de juiste voeding is daarom van cruciaal belang voor een te leveren sportprestatie of het behalen van doelstellingen als afvallen! Een goede voeding is echt heel belangrijk, je kunt immers nog zo veel en intensief trainen maar als je voeding niet in orde is behaal je ook geen resultaten! Het is erg belangrijk om de juiste voeding, verspreid over de gehele dag, binnen te krijgen. Je moet een constante stroom van de juiste voedingsmiddelen hebben om zo je insulinespiegel (suikerspiegel) stabiel te houden. De beste manier is om voeding met een hoge voedingswaarde te eten; deze voeding moet bestaan uit complexe koolhydraten die laag op de glycemische index staan, voldoende eiwitten en onverzadigde vetten. Door een persoonlijke energiebehoefte berekening kom je precies te weten wat voor jouw de juiste hoeveelheden zijn die je per dag moet eten; deze berekening laat precies zien hoeveel gram koolhydraten, eiwitten en vetten je per dag moet eten.

 
 
PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA INCLUSIEF PERSOONLIJK VOEDINGSSCHEMA & ENERGIEBEHOEFTE BEREKENING;

 

Bij Fit4woman kunt u terecht voor een persoonlijk trainingsschema die gericht is om de vetverbranding & stofwisseling te verhogen!

De trainingsmethode zorgt voor een verhoging van de dagelijkse stofwisseling en het schema zorgt ervoor dat je beschikt over meer energie.

 

Er word in het schema ook rekening gehouden met het aantal dagen dat u wilt trainen per week en uw belastbaarheid, blessures en/of klachten. Dit schema krijgt u toegestuurd, zodat u het in uw eigen sportcentrum kunt uitvoeren.

Om resultaten te behalen en te blijven behalen moet je elke 6-8 weken je schema aanpassen en/of vernieuwen omdat je lichaam went aan de belasting van het trainingsschema. Daarom zijn de schema's elke keer weer anders, zo heb je na een jaar goed trainen 8 verschillende schema's. Elk schema bevat nieuwe oefeningen en een nieuwe trainingsmethode, zodat het lichaam steeds opnieuw geprikkeld word om zo tot een steeds hoger trainingsniveau te komen. 

 

Het schema is zeer duidelijk, het word gemaakt met visueel duidelijke foto's en/of plaatjes en bij elke oefening zit een duidelijke uitleg.

Nadat u het schema heeft ontvangen kunt u uiteraard altijd nog bij PT Nijmegen terecht voor ondersteuning van het schema. Dit kan persoonlijk maar natuurlijk ook per per e-mail of telefoon. Het is ook mogelijk om achteraf nog aanpassingen te doen aan het schema.

Het schema word geheel opgesteld aan de hand van uw eigen doelstellingen!

 

▪ Doelgericht persoonlijk trainingsschema

▪ U ontvangt geen standaard trainingsschema, maar een persoonlijk opgesteld trainingsschema aan de hand van uw doelstellingen.

▪ Het trainingsschema word ook gemaakt aan de hand van het aantal dagen dat u wilt trainen per week.

▪ Het persoonlijke trainingsschema  bevat effectieve oefeningen en een effectieve trainingsmethode.

▪ Het schema bevat een duidelijke uitleg en is visueel ook duidelijk door het gebruik van foto's en plaatjes.

▪ Wanneer u het schema heeft ontvangen is het uiteraard mogelijk om het trainingsschema aan te passen. 

▪ Voor blijvende resultaten is het wel heel belangrijk om het schema na 6-8 weken aan te passen en/of te vernieuwen.

▪ Na het ontvangen van het trainingsschema kunnen er uiteraard bepaalde oefeningen worden aangepast.

▪ U kunt altijd geheel kosteloos bij mij terecht voor hulp tijdens uw trainingen.

 


 

Daarnaast kunt u bij Fit4woman ook terecht voor een persoonlijk voedingsschema inclusief een berekening van de dagelijkse benodigde energiebehoefte; zo kom je precies te weten wat voor jouw de juiste hoeveelheden zijn die je per dag moet eten. De berekening laat precies zien hoeveel gram koolhydraten, eiwitten en vetten je per dag moet eten en daarbij worden ook de daarbij behorende kcal weergegeven. Er word uiteraard ook rekening gehouden met je dagelijkse inspanningen, zoals je werk, dagelijkse bezigheden en de hoeveelheid sport&beweging. Aan de hand daarvan word er een persoonlijk schema voor u opgesteld. In het schema staat precies vermeld wat je moet eten en in welke hoeveelheden.

Na het plaatsen van uw bestelling zal ik contact met u opnemen om dit programma te gaan opstellen.
Voordat ik de energiebehoefte berekening en het voedingsschema kan gaan maken heb ik wat aanvullende informatie nodig om een goed programma te maken.

 

 

Persoonlijk trainingsschema inclusief voedingsschema;

Ä 39,95

 

 

 

Persoonlijk trainingsschema;

Ä 29,95

 

 

 

Persoonlijk voedingsschema;

Ä 29,95

 

 

 

Klik op bovenstaande 'button' om het trainingsschema direct aan te vragen of stuur een e-mail naar info@fit4woman.nl waarin u aangeeft een trainingsschema te willen bestellen. Ik neem dezelfde dag nog contact met u op voor het opstellen van het trainingsschema; binnen 2-3 dagen wordt het trainingsschema verstuurd.
 

Klik hier om vanuit BelgiŽ een bestelling te plaatsen; 

 

 

 

© FIT 4 WOMAN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL