|   Resultaatgerichte trainingen   |   Professionele begeleiding   |   Unieke trainingsruimte   |   Persoonlijke trainingsschema's

 

 

 

 

 

EFFECTIEVE KRACHTTRAINING  |  CORE STRENGTH & STABILITY TRAINING  |  ONTWIKKEL STERKE ONDERRUGSPIEREN  |  WAAROM GEEN RESULTAAT?!

  

 
 
 

EFFECTIEVE CARDIO TRAINING; ABSOLUUT ONMISBAAR MAAR DEZE VORM VAN

TRAINEN IS NIET VOOR DE VETVERBRANDING MAAR GERICHT OP HET VERBETEREN

VAN HET UITHOUDINGSVERMOGEN!


 

Cardio training is een zeer goede methode om het uithoudingsvermogen van je lichaam te

verbeteren maar zorgt niet voor een (blijvende) hoge vetverbranding .... desondanks blijft

toch de algemene gedachte bestaan dat je veel aan cardio moet doen wanneer je wilt afvallen!

Een groot deel van de sporters besteden dus veel tijd en energie aan de verkeerde manier van trainen. Er worden onnodige langdurige cardio sessies op een te lage intensiteit gedaan wanneer de doelstelling afvallen/verbranden van opgeslagen lichaamsvet is. 

 

Cardio training is een zeer effectieve trainingsvorm die gericht is op het uithoudingsvermogen (conditie).

Wel moet er dan op een hoge intensiteit getraind worden, zo'n 85% van je maximale hartslag of in een

intervalmethode maar wat je veelal ziet is dat er slechts op ongeveer 65% van de maximale hartslag wordt

getraind.

 

Het is zeer belangrijk om aan te nemen dat cardio training niet gericht is op spierkracht maar op het hart, de

longen en de bloedvaten. Het is een zeer effectieve vorm van bewegen, omdat het makkelijk is toe te passen

en snel goede resultaten geeft, mits cardio training beoefend word op de juiste intensiteit.

 

Doe je bij krachttraining vooral kortdurende zware oefeningen, bij cardio draait het om langdurende relatief

lichte oefeningen. Krachtraining is vooral anaëroob (zonder dat je er al te veel zuurstof bij nodig hebt) en

cardio is vrijwel geheel aëroob (met zuurstof) en hierbij draait het om de hoeveelheid zuurstof die je kunt

opnemen. Hoe meer des te beter jouw uithoudingsvermogen wordt.

 

Een intensieve cardio training is zeer effectief en absoluut onmisbaar maar er bestaan veel misverstanden ten aanzien van cardio training. In het algemeen word gedacht dat cardio training zorgt voor de vetverbranding maar dit is slechts gedeeltelijk waar. Als je op een hoge intensiteit aan cardio training doet, dan verbrand je tijdens deze training inderdaad kcal, maar zodra je klaar bent met de cardio training niet meer en de kcal die je verbrandt zijn niet alleen maar kcal uit opgeslagen lichaamsvet!

   
   

"Wat is de meest effectieve manier om te trainen voor een hoge vetverbranding?"

 

Als je een sportcentrum binnen stapt, moet je eens goed kijken naar de cardio-activiteiten want vaak is dit de perfecte graadmeter voor de kwaliteit van de

begeleiding. Helaas is maar al te vaak het geval dat er nauwelijks nuttig en doelgericht wordt begeleid. Het aanwezig zijn van fraaie cardio-machines en deze

beschikbaar stellen aan de leden, is namelijk heel wat anders dan de leden hier daadwerkelijk gericht in begeleiden. Ik bedoel niet het helpen met de instellingen!

 

De meeste leden van een sportcentrum die op een cardio machine staan of zitten zijn simpelweg niet aan het trainen. De activiteit kan beter

omschreven worden als ‘bezigheidstherapie’. Toch is iedere klant ooit gestart om een bepaalde doelstelling te behalen. Ik denk niet dat er iemand

lid word van een sportcentrum met als doelstelling “het verspillen van overbodige tijd”. Toch doet zeker 75 procent van alle leden niet anders, er

worden zelfs tijdschriften gelezen tijdens de cardio-training.

 

Natuurlijk is het altijd goed als men beweegt en zich daardoor lekkerder in zijn vel voelt zitten, maar in dezelfde tijd kan echter zoveel meer

bereikt worden en dat is toch wat men graag wil. De belangrijkste reden waarom veel sporters op een gegeven moment hun abonnement bij het

sportcentrum opzeggen is het niet behalen van de vooraf gestelde doelstelling. Plezier in je training is een voorwaarde, zullen leden veel plezier

hebben tijdens de training als ze jaar in, jaar uit exact dezelfde geestdodende activiteit uit moeten voeren .......... ?

 

Wat gaat er hoofdzakelijk verkeerd BIJ de CARDIO?

 

Neem de huidige situatie in een sportcentrum in gedachten en kijk in de eerste plaats eens naar de intensiteit van de training. 

Een groot deel van de klanten beweegt in een steady-state, dit is de balans tussen energieaanvoer en energieverbruik, die lager is dan 50% van hun maximum.

 

Conclusie: Er is sprake van een intensiteit die het lichaam nauwelijks prikkelt en dus niet aanzet tot verbetering. 

 

De grote oorzaak daarvan is vaak de minimale trainings-instructie en het ontbreken van actieve begeleiding.

 

Bijna altijd word het toestel uitgelegd en ingesteld en dan word er gezegd: “Ga maar 30 minuten cardio-en, twee keer 15 minuten mag ook”.

 

Veel mensen die willen afvallen worden ook geadviseerd om aan cardio te doen en dan word gezegd dat je 70% van je maximale hartslag moet aanhouden maar

dit zal helemaal niet zorgen voor resultaat! Zorg in ieder geval voor een hoge intensiteit tijdens de cardiotraining; ongeveer 80-85% van je maximale hartslag.

Korte maar intensieve cardio trainingen zorgen voor de gewenste resultaten; stop met het doen van lange saaie cardio trainingen!

 

 

afvallen? dan is de keuze makkelijk; krachttraining

 

Als vrouw denk je misschien niet meteen aan krachttraining om af te vallen, maar toch is dit één van de beste manieren

om de kilo's kwijt te raken! Door krachttraining worden spiercellen doelbewust afgebroken zodat het lichaam deze zal moeten

herstellen. Het lichaam gebruikt hiervoor opgeslagen lichaamsvet en zorgt op deze manier voor een goed herstel.

 

In de (rust) periode na de krachttraining wordt er nog steeds vet afgebroken, kortom de stofwisseling in rust word hoger door

middel van krachttraining; je lichaam zal elke dag veel meer kcal verbruiken. Een ander groot misverstand is dat je veel

(mannelijke) spiermassa zal opbouwen maar dit is totaal niet waar! Vrouwen hebben bijna geen testosteron productie zoals

mannen dat wel hebben en daardoor ontwikkel je als vrouw geen spiermassa. De spieren worden na verloop van tijd wel meer

en beter gedefinieerd en dan krijg je een strak uiterlijk. De lijn van het lichaam wordt veel mooier omdat stevige spieren het

typisch vrouwelijk figuur beter doet uitkomen en er is geen tot veel minder sprake van een slappe en loshangende huid;

  ▪ Krachttraining verhoogt je (cel)stofwisseling, ook de ruststofwisseling.

  ▪ Krachttraining bevordert de groei van spierweefsel, spierweefsel verbrandt (ook in rust) overtollig lichaamsvet.

  ▪ Met krachttraining verbrand je meer kcal uit vet en minder spieren dan bij cardio.

 

 

HARDLOPEN zorgt voor een groot uithoudingsvermogen en niet voor

een hoge vetverbranding om af te vallen!

 

 

Veel vrouwen beginnen fanatiek met hardlopen, meestal vanaf de lente, maar in de meeste gevallen wordt ook al weer snel gestopt omdat niet het gewenste resultaat wordt behaald en dat is afvallen en een hoge vetverbranding ontwikkelen. Dat heeft te maken met het feit dat deze vorm van trainen voor een groot uithoudingsvermogen zal zorgen, maar heel veel vrouwen gaan hardlopen met als doelstelling afvallen en daar zal deze sport dus inderdaad niet voor zorgen! 

 

Er ontstaan ook heel veel blessures (meestal knie- en enkelgewricht) waardoor gestopt moet worden. De blessures ontstaan vaak na een langere periode van inactiviteit waarbij "ineens" met hardlopen wordt begonnen. De kniegewrichten en enkelgewrichten krijgen een veel te grote en zware belasting te verduren en in veel gevallen is dit ook in combinatie met slechte en/of verkeerde schoenen. Met hardlopen is absoluut niks mis en het is een hele effectieve sport maar de keuze waarom men gaat hardlopen is vaak verkeerd! 

 
 
PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA GERICHT OP EEN HOGE VETVERBRANDING;

Het trainingsschema wordt na onderling overleg opgesteld naar uw eigen persoonlijke doelstellingen; daarnaast wordt in het schema uiteraard rekening gehouden met het aantal dagen per week dat u wilt trainen, uw belastbaarheid, blessures en/of klachten en evt. beperkingen. Het trainingsschema is zeer duidelijk door het gebruik van foto's en/of illustraties en u krijgt het schema zowel per post als per mail toegestuurd zodat u het in uw eigen sportcentrum of thuis kunt uitvoeren.

 

▪ Doelgericht en persoonlijk trainingsschema met effectieve oefeningen waardoor een intensieve training zal ontstaan.
▪ U ontvangt geen standaard trainingsschema, maar een persoonlijk opgesteld trainingsschema aan de hand van uw doelstellingen.
▪ Het trainingsschema bestaat uit effectieve oefeningen en een doelgerichte trainingsmethode.
▪ Het schema bevat bij elke oefening een goede uitleg en is visueel ook duidelijk door het gebruik van foto's.
▪ Nadat u het schema heeft ontvangen is het uiteraard altijd mogelijk om het trainingsschema nog aan te passen.
▪ Persoonlijk contact is altijd mogelijk via telefoon of e-mail maar ook uiteraard op locatie in Nijmegen.
▪ Mijn begeleiding stopt NIET zodra ik het schema heb verstuurd; u kunt altijd geheel kosteloos bij mij terecht tijdens uw trainingen.
▪ Voor blijvende resultaten is het wel heel belangrijk om het schema na 6-8 weken aan te passen en/of te vernieuwen.

 

Persoonlijk trainingsschema;

€ 29,95

 

 

Klik op bovenstaande 'button' om het trainingsschema direct aan te vragen of stuur een e-mail naar info@fit4woman.nl waarin u aangeeft een trainingsschema te willen bestellen. Ik neem dezelfde dag nog contact met u op voor het opstellen van het trainingsschema; binnen 2-3 dagen wordt het trainingsschema verstuurd.
 

Klik hier om vanuit België een bestelling te plaatsen; 

 

 
 

         

 
 

 

© FIT 4 WOMAN - INFO@FIT4WOMAN.NL