|  Resultaatgericht  |  Professionele begeleiding  |  Unieke trainingsruimte  |  Persoonlijke trainingsschema's

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

   

 
 

 
 
 

Effectieve B-B-B training;

Buik, Billen & Beenspieren.


 

 

 

De bekende actrices Eva Longoria, Jessica Biel en Jessica Alba zien er niet toevallig lichamelijk zo goed uit; ze volgen een goed trainingsschema en

werken er hard voor. Het is ook niet zo dat ze er bijvoorbeeld een genetische aanleg voor hebben en zeker Jessica Alba niet!

 

Haar hele familie kampt met overgewicht en ze moest al vanaf haar 12e jaar zelf eten maken. Ze heeft haar lichaam zelf zo gemaakt door goed op

haar voeding te letten, door een goed trainingsschema en door het doen van zware squats en lunges. Dit zijn de beste oefeningen voor vrouwen

om een mooi figuur te krijgen.

 

Deze twee oefeningen moeten de basis van je training zijn en daarna kun je overstappen op een van de vele variatie mogelijkheden zodat je je

lichaam elke keer opnieuw kunt prikkelen om zo tot steeds betere prestaties te komen waardoor je je doelstellingen blijft behalen.

 


 

De squat, deadlift en lunge

 

 

 

De squat, deadlift en lunge (zie hierboven) zijn hele intensieve oefeningen die absoluut zorgen voor resultaat!

 

Bij deze oefeningen gebruik je alle spieren die zich bevinden in je benen, billen, romp en dijen tegelijkertijd waardoor je ook veel energie (kcal)

verbruikt en verbrand. Door het doen van deze oefeningen krijg je zeker de gewenste resultaten.

 

De effectiviteit van deze oefeningen kun je absoluut niet vergelijken laat staan nabootsen met het geïsoleerd trainen van deze spieren op de

machines uit het sportcentrum zoals de leg extension, adductor en de abductor. Iedereen die serieus wil trainen en een mooi figuur wil

krijgen moet beginnen met het verwerken van deze oefeningen in de trainingen.

 

No more machines!

 

 

     

 

Een slanke taille met strakke heup-, buik- en bilspieren is naast afvallen de voornaamste doelstelling die vrouwen willen behalen.

 

In een poging dit te bereiken worden vooral de abductor/addductor machines en bilspiermachines (multi hip) heel erg veel gedaan ....

 

Maar deze machines cq.  oefeningen zijn absoluut niet effectief; vooral de oefeningen waarbij je moet gaan zitten zijn niet effectief omdat

je lichaam dan niet meer hoeft te zorgen voor de balans en coördinatie.

 

Bovendien is het lichaam gemaakt om te bewegen en doordat we in het dagelijks leven al heel veel tijd zittend doorbrengen is het zeker niet

verstandig en nuttig om in de sportschool ook oefeningen te doen waarbij je moet gaan zitten. Hierdoor ontstaan ook de rugklachten omdat

de heupspieren en bilspieren steeds strakker worden.

 

De binnenste heupspier is een grote spiergroep en bestaat in totaal uit vijf verschillende spieren die allemaal vanuit een verschillende hoek

werken en een eigen functie hebben. Op de bekende adductor machine gebruik je slechts één spier, de adductor magnus. De andere vier

heupspieren (adductor brevis, adductor longus, gracilis en de pectineus) worden niet aangesproken!

 

De machine met de tegenovergestelde werking die de buitenste heupspieren zou moeten trainen is nog erger .... je gebruikt namelijk helemaal

niet de buitenste heupspieren! Deze beweging wordt uitgevoerd door de bilspieren en de heup rotators. Door deze oefeningen krijg je dus ook

niet de gewenste resultaten en doordat een disbalans in de spieren zal ontstaan is de kans op een blessure zeer groot. Stabilisatie van het

bovenbeen is de belangrijkste functie van de buitenste heupspieren, zij moeten ervoor zorgen dat het bovenbeen niet naar binnen of

naar buiten zal draaien wanneer dit niet de bedoeling is.

 

 

 

De beste manier om sterke en strakke beenspieren, bilspieren, heupspieren en buikspieren te ontwikkelen is door het uitvoeren van oefeningen als

de squat, deadlift, lunge en/of een van de vele varianten op deze oefeningen. Vooral de éénbenige varianten zijn zeer effectief. Bij deze oefeningen

gebruik je veel spiergroepen tegelijkertijd waardoor je ook veel energie (kcal) verbruikt en verbrand.

 

Daarnaast is de swiss ball een zeer effectief hulpmiddel en in bijna alle sportscholen kun je wel een swiss ball vinden. Helaas ligt deze meestal ter

opvulling in de sportschool omdat bijna niemand de meerwaarde van de swiss ball weet. Het is niet bekend welke oefeningen je er mee moet

doen en als er al een oefening mee gedaan wordt dan is dit waarschijnlijk de sit up en laat dit dan net weer een oefening zijn die je moet

vermijden omdat deze zeer slecht voor de wervelkolom is, ook al doe je deze oefening met de swiss ball!

 

Persoonlijk trainingsschema

 

Kijk eens rond in het sportcentrum naar de mogelijkheden die er zijn en welke er gebruikt en/of benut worden. Bijna alle vrouwen gebruiken de

buikspiermachines, de buikspierbeugels en de apparaten voor de binnen- en buitenkant van de benen, de abductor & de adductor.

 

Er worden honderden en honderden nutteloze herhalingen gemaakt waarbij deze herhalingen een veel te lage intensiteit hebben om te zorgen

voor de gewenste resultaten! Het grootste gedeelte van deze vrouwen weet ook niet beter, deze apparatuur staat immers in de sportschool

om gebruikt te worden, dus zal het wel goed zijn als we die apparaten ook daadwerkelijk gebruiken.

 

Hetzelfde gebeurd met de cardio-apparatuur; veel vrouwen doen aan slow-cardio voor de vetverbranding of ze staan bijna twee uur op de diverse

toestellen te zweten. Dit zal geen resultaten opleveren, de intensiteit is simpelweg niet hoog genoeg! Slechte begeleiding is hier ook een belangrijke

oorzaak van; er zijn maar weinig trainers die deze vrouwen helpen met de juiste oefeningen met losse gewichten.

 

Doordat sportscholen steeds groter worden kunnen veel trainers ook niet iedereen goed begeleiden! Je zou eens moeten kijken naar de training van

vrouwen met een mooi figuur, dan zul je zien dat zij altijd de squat en/of de lunges doen. Het kan ook zijn dat ze één van de vele varianten hierop

zoals de split squat of de step up doen. Deze vrouwen zijn ook erg sterk en ze hebben absoluut geen mannelijk figuur met veel spiermassa.

 

Ze squaten dan ook niet met 2kg plastic gewichtjes maar doen de oefening met relatief veel gewicht, de intensiteit ligt erg hoog en zo krijgen ze wel

de gewenste resultaten. Het is daarom zo raar dat het vrij zeldzaam is om een vrouw te zien squaten in een sportcentrum terwijl deze oefening toch

zorgt voor de resultaten die vrouwen zo graag willen.

 
 
PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA AANVRAGEN; BBB TRAINING

Het trainingsschema wordt na onderling overleg opgesteld naar uw eigen persoonlijke doelstellingen; daarnaast wordt in het schema uiteraard rekening gehouden met het aantal dagen per week dat u wilt trainen, uw belastbaarheid, blessures en/of klachten en evt. beperkingen. Het trainingsschema is zeer duidelijk door het gebruik van foto's en/of illustraties en u krijgt het schema zowel per post als per mail toegestuurd zodat u het in uw eigen sportcentrum of thuis kunt uitvoeren.

 

▪ Doelgericht en persoonlijk trainingsschema met effectieve oefeningen waardoor een intensieve training zal ontstaan.
▪ U ontvangt geen standaard trainingsschema, maar een persoonlijk opgesteld trainingsschema aan de hand van uw doelstellingen.
▪ Het trainingsschema bestaat uit effectieve oefeningen en een doelgerichte trainingsmethode.
▪ Het schema bevat bij elke oefening een goede uitleg en is visueel ook duidelijk door het gebruik van foto's.
▪ Nadat u het schema heeft ontvangen is het uiteraard altijd mogelijk om het trainingsschema nog aan te passen.
▪ Persoonlijk contact is altijd mogelijk via telefoon of e-mail maar ook uiteraard op locatie in Nijmegen.
▪ Mijn begeleiding stopt NIET zodra ik het schema heb verstuurd; u kunt altijd geheel kosteloos bij mij terecht tijdens uw trainingen.
▪ Voor blijvende resultaten is het wel heel belangrijk om het schema na 6-8 weken aan te passen en/of te vernieuwen.

 

Persoonlijk trainingsschema;

€ 29,95

 

 

Klik op bovenstaande 'button' om het trainingsschema direct aan te vragen of stuur een e-mail naar info@fit4woman.nl waarin u aangeeft een trainingsschema te willen bestellen. Ik neem dezelfde dag nog contact met u op voor het opstellen van het trainingsschema; binnen 2-3 dagen wordt het trainingsschema verstuurd.
 

Klik hier om vanuit België een bestelling te plaatsen; 

 

 
 
SWISS BALL PAKKET INCLUSIEF 3 PERSOONLIJKE TRAININGSSCHEMA'S & SWISS BALL

 

 

▪ Swiss ball

:

Everlast anti-burst swiss ball, 65/75 cm inclusief pomp
▪ Trainingsschema, fase  1 : Persoonlijk trainingsschema basis kracht m.b.t. core strength training
▪ Periodieke test : Na afloop van het eerste schema
▪ Trainingsschema, fase 2 : Persoonlijk trainingsschema met de swiss ball
▪ Periodieke test : Na afloop van het tweede schema
▪ Trainingsschema, fase 3 : Persoonlijk trainingsschema met de swiss ball
▪ Periodieke test : Na afloop van het derde schema

 

De trainingsschema's zijn zeer effectief en zorgen onder andere voor sterke buikspieren en sterke rugspieren.

De trainingsschema's worden geheel opgesteld aan de hand van persoonlijke doelstellingen met gebruik van de swiss ball.

Door het gebruik van foto's en een duidelijke uitleg bij elke oefening is het trainingsschema zeer makkelijk te begrijpen, maar u kunt toch nog altijd contact met mij opnemen wanneer iets toch niet helemaal duidelijk is in het trainingsschema.

 

 

Swiss ball pakket;

€ 49,95

 

incl. b.t.w. & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van de swiss ball pakket;

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@fit4woman.nl waarin u aangeeft om een swiss ball pakket aan te vragen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van de trainingsschema's; waarna u binnen 2 dagen de schema's en de swiss ball zal ontvangen.

 

· De trainingsschema's worden opgestuurd per post inclusief de swiss ball en u ontvangt de trainingsschema's per e-mail in .pdf formaat.

· Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit België een bestelling te plaatsen; 

 


 

NOTE;

Wanneer je zelf al in het bezit van een swiss ball bent dan kun je uiteraard ook alleen de trainingsschema's aanvragen;

De prijs van de trainingsschema's bedraagt € 34,95 inclusief btw en verzendkosten.

De schema's worden binnen 2-3 dagen zowel per mail als per post naar u toegestuurd.

Klik hier om alleen de trainingsschema's aan te vragen.

 

 

 

© FIT 4 WOMAN - INFO@FIT4WOMAN.NL